Pages

Wednesday, April 20, 2011

janji tau.. janji tau...

sementara nak tunggu game real madrid barcalona nie. aku terpikir nak wat entry baru.. ha.. janji..

Aku perasan, zaman sekarang, bila dah bercinta nak rak tu, semua pakat main tabur janji macam ahli politik. Semua janji nak manis-manis je.

"Saya berjanji akan sehidup semati dengan awak"
"Saya berjanji akan jaga awak sampai bila-bila"
"Saya berjanji awak seorang je kat hati saya sampai bila-bila."
"Saya berjanji akan tunggu awak sampai bila-bila"
"Saya berjanji akan sayang kat awak even awak kahwin dua"


But, the fact is, most of the janji hanyalah another bullshits. How the hell si lelaki boleh berjanji akan letak awek dia sorang kat dalam hati dia sedangkan tak ada siapa pun yang mampu kawal hati dan perasaan? Dan aku tak faham macam mana a girl boleh berjanji untuk hidup semati dengan seorang lelaki yang dia belum kahwini? Hey, mana dia tahu yang lelaki tu jodoh dia? Even orang yang kahwin pun boleh bercerai, ini kan yang belum kahwin. Kan?

Masa bercouple dan bercinta, memang lah rasa macam longlasting ever. Tapi, hati dan perasaan senang je berubah. Bila-bila masa je boleh berubah. Jadi, it is not right la bila seseorang membuat janji yang tak pasti. Tak real langsung.

Daripada 100 orang kawan yang korang kenal, berapa ramai yang hanya ada kekasih dari dulu sampai sekarang? And how about your boyfriend(s) and girldfriend(s). Dieorang ada ada ex tak? Berapa orang? Pernah tak korang bayangkan, apa janji-janji manis dia kat ex dia? Adakah janji-janji yang sama seperti mana dia janji kat korang which is janji-janji manis seperti 5 janji di atas?

Apa pun boys, kalau ada awek yang berjanji akan kasi korang kahwin dua, mungkin korang patut kahwin dengan dia. HAHA.

7 comments: